نرم افزار حسابداری اتوماتیک فروشگاهی ، خدماتی ، پیمانکاری و تولیدی حسابیس

برنامه حسابداری خدماتی

پکیج‌های حسابیس

برنامه حسابداری خدماتی مخصوص واحدهای خدماتی است. در این برنامه انبار، انبارگردانی و دفتر حساب کالاها شامل کارت و کاردکس کالا وجود ندارد اما می‌توان خدمات و کالا را خرید و فروش کرده و در قالب‌های مخصوص چاپ یا نگهداری کرد. برنامه خدماتی برای شرکت‌ها و موسسات خدماتی که نیازی به کنترل و مدیریت کالا ندارند و مبنای کار آنها خدمات دریافتی و پرداختی‌ست مناسب است.

در ادامه به معرفی بعضی فرایندهای این برنامه که در سایر پکیج‌های فروشگاهی ، پیمانکاری و تولیدی نیز وجود دارند می پردازیم.

 

صفحه سال‌های مالی در پکیج‌های حسابیس» تنظیم دوره‌های مالی و ورود به برنامه حسابداری خدماتی

اولین صفحه‌ای که پس از کلیک بر آیکون حسابیس مشاهده می‌شود صفحه سال‌ها یا دوره‌های مالی برنامه است. برنامه حسابداری خدماتی و سایر پکیج‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توان هر اندازه که احتیاج است سال یا دوره مالی تعریف کرد.

در تنظیم دوره مالی، مشخصات مختلفی وجود دارد اما مهمترین آن نحوه اتصال به Sql Server است. تنظیمات برنامه به گونه‌ای است که  هم می‌توان به سادگی پیشفرض نصب‌شده بر کامپیوتر را انتخاب کرد و هم می‌توان یک Sql Server Name جدید با پورت جدید تعریف کرد. از لحاظ فنی این بدین معنی‌ست که شما می‌توانید اطلاعات خود را روی اینترنت در یک سرور اختصاصی یا یک VPS قرار دهید و روی کامپیوترتان با آن ارتباط برقرار کنید. این امر وقتی عالی می‌شود که تبادلی قوی (آپلود و دانلود مناسب و بدون قطعی)‌ بین سرور و کلاینت برقرار باشد.

در همین صفحه می‌توان دوره‌ مالی را از فهرست حذف کرد یا کلا آن دوره را پاک کرد.

در بخش sql server connection options گزینه‌های مختلف ارتباطی با Sql به همراه امکان انتخاب پرووایدرهای متعدد جهت برقراری ارتباط وجود دارد. ما به‌صورت پیش‌فرض بهترین حالت‌ها را تنطیم کرده‌ایم.

» انتخاب تاریخ معیار

در همین صفحه می‌توان تاریخ معیار برای دوره مالی برنامه حسابداری خدماتی یا سایرین تعریف کرد. شما هم می‌توانید از تاریخ هجری شمسی و هم از تاریخ میلادی برای دوره و سال مالی خود استفاده کنید.

پس از ورود به برنامه صفحه‌ای همانند صفحه مندرج در انتهای متن نمایش داده می‌شود. در کنار این صفحه، شش صفحه دیگر نیز وجود دارد که عبارتند از صفحه میز کار : برای دسترسی سریع به فرایندهای دلخواه؛ صفحه همه چیز درباره ی امروز : برای گزارش وضعیت چک های پرداختنی و دریافتنی معوقه به همراه فاکتورهای و عملیات نیازمند کنترل و تسویه؛ صفحه دفاتر و گزارشات : برای نمایش فهرست انواع دفاتر و گزارشات؛ صفحه مدیریت سیستم: برای نمایش گزینه های مدیریتی مثل ذخیره و بازیابی یا تنظیمات اطلاعات؛ صفحه مخصوص کاربر: برای نمایش گزینه های مخصوص هر کاربر و نمایش پیشرفت ارسال پیامک و ایمیل؛ صفحه پشتیبانی و خدمات : برای معرفی برنامه و پاسخگویی به اشکالات ارسال شده از طرف کاربران.

 

تنظیم کالا جهت حرید یا فروش در برنامه حسابداری خدماتی حسابیس

 

» خرید ، فروش و مرجوعی

خرید ، فروش و مرجوعی در برنامه حسابداری خدماتی خیلی راحت انجام می‌شود. فقط کافیست پس از بازشدن فاکتورها اقدام به درج نام فروشنده یا خریدار کرده و سپس جدول کالاها و خدمات را به صورت خط‌ به خط تکمیل کرد.

موقع تنظیم کالا تصویر سمت چپ نمایان می‌شود که امکان انتخاب سریع کالا برحسب کد یا از فهرست را فراهم می‌سازد. اگر بارکد داشته باشید با کشیدن بارکدخوان کالا انتخاب شده و فقط باید مقدار را تنظیم کنید.

فی واحد کالا برای فروش از چندین روش تبعیت می‌کند که در تعریف کالا مشخص می‌شوند. اگر کالای شما هر روز قیمتش تغییر می‌کند می‌توانید از گزینه آخرین قیمت‌های ثبت‌شده استفاده کنید. در برنامه حسابداری خدماتی همچنین می‌توانید درصد مشخصی را به قیمت تمام‌شده‌ی کالا اضافه کرده تا سیستم آنرا به‌عنوان قیمت فروش انتخاب کند. فی می‌تواند یک مبلغ ثابت نیز باشد.

امکان درج تخفیف‌های موردی و سه نوع اضافات برای هر ردیف کالا وجود دارد. کالاها در برنامه حسابداری خدماتی فقط صوری هستند و هیچ گردش یا کاردکسی نخواهند داشت.

در مرجوعی امکان آن وجود دارد که یا یک فاکتور فروش یا خرید را انتخاب کرده و همه پارامترهای آنرا مرجوع کرد یا اینکه کالاهایی به دلخواه انتخاب کرده و مرجوع نمود.

» دریافت و پرداخت انواع وجه

عملیات دریافت و پرداخت وجه علاوه بر اینکه در فاکتورهای فروش و خرید وجود دارد ، به صورت مستقل نیز تحت یک فاکتور ثبت و نگهداری می‌شود. دریافت و پرداخت وجوه در برنامه حسابداری خدماتی و سایر پیکج‌ها به‌صورت نقدی، بانکی، چک شخصی، چک اشخاص به همراه مرجوعی‌های چک‌ها و برگشت از مرجوعی آنها و برات انجام می‌شود.

» تبدیل حساب اشخاص

تبدیل حساب یک فاکتور است که طی آن مقداری از حساب بدهکاری یا بستانکاری دو شخص با هم معاوضه می‌شود. اگر حساب ارزی را خریداری کنید، تبدیل حساب می‌تواند مابین حساب‌های ریالی و ارزی دو یا یک شخص طی یک فی مشخص انجام شود.

» مطالعه بیشتر پیرامون برنامه حسابداری خدماتی

فرایندهای دیگری مانند تخفیف پرداختی و دریافتی اشخاص ، دفتر اقساط ، درآمد نقدی یا کالایی ، هزینه نقدی یا کالایی ، درآمد دریافتنی و هزینه پرداختنی ، سرمایه‌گذاری نقدی یا کالایی ، برداشت نقدی یا کالایی سهامداران ، کنترل اموال ، کنترل خزانه‌داری شامل از صندوق به صندوق ، از بانک به بانک ، از صندوق به بانک ، سود و کارمزد بانکی در برنامه وجود دارند.

باید یادآور شد که دفاتر و گزارشات مختلف برنامه حسابیس کاملا پویا و ساختیافته هستند. اکثر دفاتر حسابداری و گزارشات رسمی حسابداری در صفحات مستقل باز شده و دارای امکان جستجو و فیلترینگ هستند. همچنین خود این صفحات دارای گزارشات و گزینه‌های متعدد دیگری می‌باشند.

اگر می‌خواهید آشنایی بیشتری با برنامه حسابداری خدماتی و سایر پکیج‌ها به دست بیاورید، فهرست مطالب حسابیس را از صفحه اول مطالعه کنید.

» چگونگی خرید و دموی برنامه حسابداری خدماتی

برای خرید یا مشاهده‌ی دموی برنامه حسابداری خدماتی با ما تماس بگیرید. کارشناسان شرکت اشراق رایانه وظیفه خود می‌دانند که ضمن پاسخگویی به تبادل نظر با شما مشتری گرامی بپردازند.