نرم افزار حسابداری اتوماتیک فروشگاهی ، خدماتی ، پیمانکاری و تولیدی حسابیس

برنامه حسابداری فروشگاهی

پکیج‌های حسابیس

برنامه حسابداری فروشگاهی علاوه بر داشتن کلیه خصوصیات برنامه خدماتی، از امکانات و ابزارهایی نوین جهت مدیریتِ اطلاعات، حسابداری و انبارداری برخوردار است. در این برنامه امکان مدیریت انبارهای چندگانه فراهم است و کارت کالا به همراه کاردکس و سود و زیان هر کالا به صورت یک صفحه مستقل داخل برنامه و با ابزارهایی برای فیلترینگ مناسب اطلاعات در اختیار شما قرار می‌گیرد. همچنین این برنامه هنگام خرید و فروش کالا به روش‌های مختلفی از ورود اطلاعات اشتباه جلوگیری کرده یا اجازه قطع سیستم خطایابی می‌دهد.

در نوشته‌ی مربوط به برنامه حسابداری خدماتی قابلیت‌های متعدد برنامه مطرح شد ، در این قسمت به ترتیب بخش‌های مربوط به برنامه فروشگاهی ، خرید و فروش کالا و بعضی قابلیت‌های صفحات مربوط به کالاها بیان می‌شود.

بخش بندی کالاها در پکیج فروشگاهی حسابیس

» صفحه موجودی کالاها در برنامه حسابداری فروشگاهی

صفحه موجودی کالاها به پنج بخش تقسیم شده است. در بخش اول فهرست کالاها قابل مشاهده است بدون آنکه به موجودی ابتدای دوره یا طی دوره آن توجهی شود.

گزارشات سریع در برنامه حسابداری فروشگاهی حسابیس جهت خرید و فروش کالا

تغییر دلخواه موجودی در برنامه حسابداری فروشگاهی حسابیس جهت خرید و فروش کالا

در صفحه دوم موجودی کالاها به صورت پویا لیست می‌شود. به‌صورت پویا یعنی در لحظه لیست را تهیه و ارایه می‌کند. در این بخش قابلیت بسیار مهمی وجود دارد که گزارش‌گیری از برنامه حسابداری فروشگاهی را راحت می‌کند. همانطور که در تصویر سمت راست قابل مشاهده است فهرستی از انواع گزارشات مختلف و کارا به یک کلیک تهیه می‌شود.

با انتخاب گزینه “سایر گزارشات” در تصویر سمت راست ، صفحه سمت چپ ظاهر می‌شود که کار تولید گزارشات راحت و کاربردی را دارد. مثلا می‌توان فقط فاکتورهای وارده را علامت زد و در لیست موجودی کالاها مانده تراکنش‌های وارده را مشاهده کرد. یا می‌توان فقط فاکتورهای هزینه و درآمد کالایی یا برداشت و سرمایه‌گذاری سهامداران را علامت زد.

صفحه سوم، موجودی کالاها به تفکیک انبارها را دراختیار می‌گذارد. صفحات بعدی، کالاهای به حداقل رسیده یا کالاهای به حداکثر رسیده را لیست می‌کنند. این دو صفحه آخر برای کنترل انبار و انبارگردانی مفید هستند.

» صفحه تعریف یک کالا

کالاها در برنامه حسابداری فروشگاهی سه نوع واحد دارند، که هر یک به دیگری وابسته است. همانطور که در تصویر انتهای متن مشخص است، یک کالای سه واحده تعریف کرده ایم که واحد اصلی آن کارتن ، واحد فرعی بسته و واحد سوم عدد است. هر ۱۲ بسته یک کارتن و هر ۵ عدد یک بسته است. این تعریف که انجام شود در کلیه معاملات و تراکنش‌های مربوط به کالا این قاعده رعایت خواهد شد. البته می‌توان کالایی با یک یا دو واحد نیز تعریف کرد که این بستگی به سیستم کاری شما دارد.

» دفتر حساب کالا در برنامه حسابداری فروشگاهی

دفتر حساب کالا در برنامه حسابداری فروشگاهی حسابیس در واقع یک گزارش پویا و لحظه‌ای‌ از تراکنش‌ها ست که در چهار صفحه تهیه و ارایه میشود.

دفتر حساب کالا در برنامه حسابداری فروشگاهی حسابیس جهت کنترل خرید و فروش کالا

این دفتر از چهار صفحه تشکیل شده است. در این دفتر نیز مانند صفحه موجودی کالاها با یک کلیک می‌توان به گزارشات متعددی دست یافت و با کلیک کردن بر کلید “تنظیم مجدد محدوده‌ی گزارش” ، انتخاب گزینه‌های متعدد فرایندها در دسترس قرار می‌گیرد و امکان ساخت گزارش دلخواه فراهم می‌شود.

مقدار یک کالا از ابتدا تا انتهای دوره مالی به‌صورت وارده/صادره/مانده، در بخش کارت کالا گزارش می‌شود.

در قسمت کاردکس کالا علاوه بر مقدار ، فی‌های وارده و صادره و مبالغ مربوطه نیز نمایان می‌شوند. برنامه حسابداری فروشگاهی توانایی انتخاب روش میانگین، میانگین موزون و FIFO را برای محاسبه کارتکس کالاها دارد.

در صفحه‌ سود و زیان ناویژه کالا،  قیمت صادره و قیمت کاردکس برای هر ردیف گزارش میشود و اختلاف قیمت آنها به عنون سود و زیان ناویژه درج می‌شود.

در صفحه آخر نیز گزارش کاردکس به تفکیکات مختلف مانند نوع عمل ، مشخصات عامل ، تاریخ و غیره گزارش می‌شود.

» خرید و فروش کالا در برنامه حسابداری فروشگاهی

در متن برنامه حسابداری خدماتی درباره بعضی بخش‌های خرید و فروش خدمات مطالبی نوشته ایم. در اینجا به نحوه کارکرد نرم افزار فروشگاهی در بخش خرید و فروش کالا پرداخته می‌شود.

خرید و فروش در برنامه حسابداری فروشگاهی حسابیس

خرید و فروش در برنامه تقریبا مشابه هستند و از بخش‌های مختلفی تشکیل شده‌اند. در سمت راست صفحه – اگر ویژگی ارزی را خریداری کرده باشید – نوع ارز انتخاب می‌شود. شماره دوم مربوط به شمارش تعداد دفعات خرید یا فروش شخص است. از طریق صفحه کالاها و خدمات، امکان تنظیم کالا با تخفیف موردی، عوارض و ارزش افزوده موردی فراهم می‌شود. از طریق گزینه “تنظیم جدول” می‌‌توان نحوه‌ی نمایش جدول را به دلخواه تنظیم کرد.

در صفحه‌ی ته‌فاکتور در سه قسمت ، هزینه های بارگیری ، حمل و نقل و تخلیه بار با ذکر نام شخص و مبلغ درصورت وجود مشخص می شود. علاوه بر تخفیف موردی هر کالا امکان ثبت تخفیف درصدی یا مقداری بر روی کل فاکتور وجود دارد. در همین صفحه امکان انتخاب بازاریاب و تعیین حق و درصد بازاریابی وی فراهم می‌شود. اگر ویژگی پیک را خریداری کرده باشید در همین قسمت نام پیک و اجرت وی قابل درج است. توضیحات فارسی و انگلیسی در همین صفحه از برنامه حسابداری فروشگاهی تنظیم میشوند.

» دریافت وجه در فروش

در صفحه دریافت وجه جدولی ظاهر می‌شود که امکان دریافت انواع وجه در فروش یا پرداخت انواع وجه در خرید را فراهم می‌کنند. وجوه دریافتی به‌صورت نقدی ، بانکی ، چک اشخاص ، مرجوع چک اشخاص ، مرجوع چک خرجشده ، دریافت توسط مشتری دیگر و دریافت توسط سهامدار هستند.  اگر افزونه “باشگاه مشتریان” را خریداری کرده باشید همین جا می‌توانید خرج امتیاز کنید و اگر ویژگی بن یا کارت هدیه را داشته باشید امکان استفاده به عنوان وجه در همین قسمت وجود دارد.

در قسمت تنظیم نهایی می‌توانید تاریخ تسویه فاکتور و نام تنظیم کننده را مشخص کنید. اگر فاکتور بایستی مجددا کنترل شود ، تاریخ کنترل مجدد فاکتور را با شرح دلخواه وارد می‌کنید. می‌توان مانده حساب نهایی فاکتور را قسط‌بندی کرد. عملیات قسط‌بندی در همین بخش انجام می‌شود.

در قسمت پیوست می‌توانید تصویر اسناد و فاکتورهای مرتبط با خرید یا فروش را در بانک اطلاعاتی ذخیره کنید.

» چاپ فاکتور فروش در برنامه حسابداری فروشگاهی

چاپ فاکتور فروش حسابیس

چاپ فاکتور فروش در برنامه حسابداری فروشگاهی ساده و در عین حال کارا و مطابق با میل مشتری ست. وقتی کلید چاپ انتخاب میشود محیطی ظاهر می‌شود که علاوه بر امکان چاپ ، امکان تبدیل فاکتور به  PDF و فایل‌های تصویری را نیز دارد.

اگر ایمیل به خوبی تنظیم باشد، قالب فاکتور را می‌توان به هر شخصی ایمیل کرد.

مطابق با تصویر،‌ قالب‌های متعددی به‌صورت پیشفرض برای چاپ اطلاعات فروش در برنامه وجود دارد. این قالب‌ها ویرایش‌شده و خوب هستند اما اگر مطابق با سلیقه شما نبود می‌توانید با یک کلیک از طریق ویرایشگر fast report جزئی‌ترین چیزها را تعییر دهید و قالب را مطابق با سلیقه یا ساختار سازمانی خود کنید.

 

» نحوه خرید برنامه حسابداری فروشگاهی

برای خرید برنامه با ما تماس بگیرید. کارشناسان شرکت اشراق رایانه به عنوان تولیدکننده این نرم افزار پاسخگویی به شما را وظیفه خویش می‌دانند.