نرم افزار حسابداری اتوماتیک فروشگاهی ، خدماتی ، پیمانکاری و تولیدی حسابیس

خرید و فروش در نرم افزار حسابداری فروشگاهی

درباره برنامه

خرید و فروش و مرجوعی‌های آنها، هر یک از بخش‌های کالاها و خدمات ، تنظیم ته‌فاکتور ، پرداخت و دریافت وجه ،‌ تنظیم نهایی و پیوست تشکیل شده‌اند.

 

خرید و فروش در نرم افزار حسابداری حسابیس

 

در بخش کالاها و خدمات امکان درج ، ویرایش و حذف ردیف‌های فاکتور فراهم است. پس از انتخاب کلید “درج ردریف” صفحه‌ای باز می‌شود که امکان انتخاب کالا از فهرست یا نوشتن کد آن فراهم است. در همین صفحه مقدار واحدهای مختلف کالا و قیمت آن مشخص می‌شود. تخفیف موردی برای هر کالا و ارزش افزوده به همراه دو نوع اضافات درصدی یا مقداری نیز در همین صفحات تنظیم می‌شود.

در بخش تنظیم ته‌فاکتور در خرید و فروش ، اگر فاکتور هزینه بارگیری ، حمل و نقل یا تخلیه بار داشته باشد مشخص می‌شود. و نام شخص عامل هر یک از این عناوین مشخص می‌شود. در همین بخش تخفیف ، توضیحات فارسی و انگلیسی و موارد مرتبط به تسویه بلندمدت معلوم می‌شوند.

دریافت و پرداخت وجه در خرید و فروش

در بخش پرداخت یا دریافت وجه، انواع وجوه مبادله می‌شود. وجه نقدی ، وجه بانکی ، چک شخصی ، چک اشخاص ، خرج یا عودت چک اشخاص ، پرداخت توسط دیگران و برگشت از خرج چک از جمله وجوه مورد تبادل هستند.

در بخش تنظیم نهایی خرید و فروش ، اگر حساب دلاری را نیز انتخاب کرده باشید می‌توانید مقداری از مانده حساب ریالی و ارزی را به  هم تبدیل کنید یا یکی را کاملا به دیگری تبدیل کنید. همچنین در همین بخش تاریخ تسویه فاکتور و تاریخ کنترل مجدد با شرح مشخص می‌شود و بعدا در گزارش “همه‌چیز درباره امروز” که در صفجه اول قرار دارد اطلاع‌رسانی می‌شود.

اگر افزونه پیوست فایل‌ها را داشته باشید در بخش آخر می‌توانید تصویر اسناد و فاکتورهای مربوط به عملیات را ذخیره و نگهداری کنید.

فاکتور فروش قالب‌های چاپ متعددی دارد. کافیست یکی از قالب‌ها را انتخاب کرده و ویرایشات دلخواه خود را در محیط fast report به سادگی انجام دهید. معمولا قالب‌های پیشفرض مثل قالب مالیاتی استاندارد هستند و نیازی به تغییر در آن نیست.

خرید و فروش زیرمجموعه‌ی قسمتی به نام “معاملات” هستند. در معاملات امکان دریافت و پرداخت وجوه به‌صورت سندی جداگانه و چاپ آن نیز وجود دارد. همچنین  بخشی برای تبدیل حساب‌های ریالی و ارزی مشتریان به یکدیگر وجود دارد. بخش دیگری برای گرفتن تخفیف یا اهداء‌ تخفیف به مشتری هست. بخشی هم تحت عنوان “تقسیط بدهی” میزانی از بدهکاری مشتری را قسط‌بندی می‌کند. ضمن آنکه باید یادآور شویم که مانده فاکتور فروش را نیز می‌توان قسط‌بندی کرد.

پیش‌ فاکتور فروش نیز از جمله فرایندهای موجود در برنامه است.