نرم افزار حسابداری اتوماتیک فروشگاهی ، خدماتی ، پیمانکاری و تولیدی حسابیس

برنامه حسابداری تولیدی

پکیج‌های حسابیس

در برنامه حسابداری مخصوص واحدهای تولیدی ، سفارشات مشتریان طی فرایندهایی دریافت میشود و سپس عملیات تولید آنها انجام و گزارشات ویژه تولید ، تهیه می‌شود.

آیتم‌های مخصوص برنامه حسابداری تولیدی حسابیس

برنامه تولیدی علاوه بر برخورداری از قابلیت‌های برنامه‌های فروشگاهی و پیمانکاری ، دارای دو نوع فرایند برای مدیریت سفارشات است.

در سفارشات پویا ، ابتدا پروژه‌های مختلف مربوط به یک شخص در یک فاکتور تعریف میشود. مراحل مختلف تحویل و تسویه هر پروژه که می‌تواند یک مرحله‌ای، چندمرحله‌ای یا آزاد باشد تنظیم می‌شود. سپس سفارشات هر پروژه ثبت می‌شود. اگر نحوه تحویل چند مرحله‌ای باشد، مراحل مختلف تحویل براساس تاریخ تفکیک می شود و سیستم به‌صورت اتوماتیک سفارشات را بدون مقدار تقسیم می‌کند. کاربران بایستی مقدار کالا در هر پروژه را مشخص کنند. برای بستن هر مرحله از هر پروژه، مقداری از مبلغ یک یا چند فاکتور فروش به آن مرحله پیوست می‌شود.

مراحل تسویه در برنامه حسابداری تولیدی نیز به همین صورت است. اگر موعد تسویه هر مرحله فرا رسیده باشد، می‌توان با پیوست‌کردن مقداری از فاکتور دریافت وجه یا از دریافت وجه مندرج در فاکتورهای فروش، برای اعلام تسویه سفارش استفاده کرد.

فهرست سفارشات پویا در چهار بخش “فهرست” ، “مانده پروژه‌ها” ،‌”مراحل تحویل” و “مراحل تسویه”  ارایه میشود. در بخش مانده پروژه‌ها، گردش و مانده تحویل و تسویه هر پروژه با سفارشات دیگر مشتریان لیست می‌شود. در بخش مراحل تحویل، مانده و گردش پروژه‌ها به تفکیک مراحل تحویل فهرست میشود. و در بخش مراحل تسویه، مانده و گردش پروژه‌ها به تفکیک مراحل تسویه ارایه میگردد.

در قسمت گزارشات سفارشات پویا، صورت تاخیر و تعجیل تحویل‌ها و تسویه‌ها به‌صورت جداگانه تهیه و گزارش می‌شود.

خط زمانی (TimeLine)

خط زمانی، خطی است که نشان میدهد هر واقعه در چه زمانی اتفاق می‌افتد. در برنامه حسابداری تولیدی هدف ما این است که نشان دهیم یک سفارش با توجه به تقویم کاری شرکت و ایام تعطیل ، مقدار کالایی که می‌خواهیم تولید کنیم و مواد خام مصرفی در چه زمانی به پایان می‌رسد. این مساله هم باعث نظم در تولید می‌شود و هم باعث می‌شود که یا تاریخ‌های تحویل سفارشات تولید را کم و زیاد کنیم یا از گرفتن آن سفارش امتناع کنیم.

 

خط زمانی در برنامه حسابداری تولیدی

 

در برنامه حسابداری تولیدی ، برای تهیه گزارش خط زمانی نیاز داریم تا چند مرحله را طی کنیم. ابتدا بایستی برای هر کالای تولیدی، مراحل تولید را مشخص کنیم. همچنین حداکثر توان تولید را به‌صورت مقداری و زمانی (روزانه یا چند روزه) تنظیم کنیم. یک کار ممکن است در روز کاری شروع شود و در تعطیلات نیز ادامه داشته باشد. اینرا در همین بخش مشخص می‌کنیم. از طرف دیگر بایستی مواد مورد نیاز هر مرحله برای هر واحد کالای تولیدی را تنظیم کنیم. فزمول‌های تولید کالا فقط یک بار تنظیم می‌شود و براساس آن گزارش خط زمانی تهیه و ارایه می‌گردد. همچنین در فهرست فرمول‌های تولید کالا، در دو ستون مجزا، تعداد خطوط درگیر تولید کالای فرمول‌دار به همراه مدت‌زمان درگیربودن لیست می‌شود.

مرجله بعدی ، تنظیم تقویم کاری و تنظیم تعطیلات موسسه یا کارخانه است.

خط زمانی براساس فرمول‌های کالاهای درگیر و نیازهای سفارشات، مراحل تولید سفارشات را به صورت روزانه ارایه کرده و مشخص می‌کند که آیا یک سفارش را می‌توان در موعد مقرر تحویل داد یا خیر. در برنامه حسابداری تولیدی ،‌ خط زمانی ابتدا تاریخ‌های درگیر تولید را لیست می‌کند و کارهایی که باید انجام شود همراه  با مواد موردنیاز هر کار را مطابق با تصویر فوق نمایش می‌دهد.

» نحوه خرید برنامه حسابداری تولیدی

برای خرید برنامه با ما تماس بگیرید. کارشناسان شرکت اشراق رایانه به عنوان تولیدکننده این نرم افزار پاسخگویی به شما را وظیفه خود می‌دانند.